Start > Archiwum > Wywiady
Zapoznaj się z niektórymi gośćmi wywiadów i poznaj resztę zespołu obecnie stojącego za produkcją Diablo 3.
To specjalny rodzaj wywiadów, przeprowadzane są bowiem przez samych pracowników Blizzarda we własnym studio.
Panel Bohaterów BlizzCon 2009
Byłem wielkim fanem Amazonki z Diablo 2. Ciekaw jestem czy zobaczymy jej powrót w trzeciej części. A może łuczniczka z Diablo?
Bez komentarza. Będziesz musiał poczekać do przyszłego roku by się przekonać.
Czy zobaczymy Kostkę Horadrimów w Diablo 3, lub jakiś inny system tworzenia przedmiotów?
Były dobre i złe strony Kostki Horadrimów. Podobało nam się, że dawała graczom pewne możliwości tworzenia przedmiotów, ale nie podobał nam się fakt, że przepisy były ukryte. Gracze nie powinni przeglądać stron internetowych w poszukiwaniu sposobów jej użycia . Zamierzamy wprowadzić możliwość polepszania przedmiotów, ale nie jesteśmy gotowi by podać teraz szczegóły.
Byłem fanem śpiewającego barbarzyńcy w Diablo 2. Czy zobaczymy buildy udostępniające takie możliwości w Diablo 3?
(Jakieś małe zamieszanie odnośnie zadanego pytania i to co miał na myśli pytający.) A tak, miałeś na myśli barbarzyńcę z ofensywnymi okrzykami? Nie mamy narazie w grze nic takiego, ale to coś, co warto rozważyć.
Jakiego rodzaju broni może używać mnich. Tylko lasek?
W naszym wczesnym projekcie nie używał on żadnej broni, ale szybko zrozumieliśmy, że broń sprawia, że wszystko jest bardziej zabawne. Postacie w Diablo są zdefiniowane przez swoją broń. Mnich używa teraz lasek, a wszystkie jego animacje są do tego dopasowane. Ma on zamaszyste ruchy z laską, a kiedy używa broni na pięści całkowicie się zmienia, używając uderzeń. Nie jesteśmy pewni jak uzbrojenie mnicha będzie działać, ale możliwe, że damy mu możliwość używania mniejszej ilości broni niż innym postaciom, zapewniając przy tym większe efekty jego działania.
Jak mroczne będzie Diablo 3? Jakieś inspiracje horrorami?
(Małe zamieszanie pomiędzy deweloperami) Masz na myśli mroczny nastrój? Tak, myślimy, że Diablo 3 będzie bardzo mroczne i pełne wpływów horroru. Nie możemy jeszcze mówić o wszystkim, ale jeżeli popatrzysz pod tym względem na Alcanus w wersji demo dostępnej tutaj, zobaczysz całkowitą masakrę, miasta całkowicie zbeszczeszczone. To tylko przykład wielu rzeczy, które zamierzamy wprowadzić w Diablo 3.
Mam pytanie odnośnie systemu kontroli mnichem - ataki combo. Czy możecie poprostu zrobić je na poziomie pierwszym, bez przejścia na poziom drugi i trzeci?
Tak. Ruchy aktywują się co pewien czas i jeżeli nie klikniesz myszką wystarczająco szybko, drugi poziom się nie aktywuje. Aktualnie timer mamy stawiony na 0,6 sekundy, a gracze mogą zrestartować go w każdym momencie poprostu przerywając.
Mam pytanie odnośnie przedmiotów wypadających z bossów - "Baalrun". Czy taki sposób gry będzie wspierany w Diablo 3?
Chcemy umożliwić szeroki zakres stylów gry w Diablo 3. Gracze zawsze będą robić to, co daje najlepszą nagrodę, a bossowie mają najlepsze przedmioty. Kończąc Diablo 2 była tylko jedna właściwa odpowiedź - brak różnorodności. W Diablo 3 staramy się zrobić coś bardziej podobnego do World of Warcraft, gdzie jest naprawdę sporo zadań do wykonania. To urozmaica temat gry końcowej. Gracze nadal "biegają", ale w inny sposób. Nie możemy podać jeszcze szczegółów. Ponadto cele, co do ekwipunku kończącego grę będą rozmaite i bardziej strategiczne. Nie będzie to tylko dodawanie do większej ilości punktów życia, czy obrażeń.
Czy zobaczymy najemników, takich jacy byli w Diablo 2?
Narazie bez komentarza. Ale gdybym zamierzał skomentować, zaznaczyłbym, że najemnicy w Diablo 2 byli wspaniałym pomysłem i gdyby mieli pojawić się w Diablo 3 rozbudowalibyśmy ich!
Czy atrybut "Magic Find" (odpowiedzialny za znajdywanie magicznych przedmiotów) powróci?
Tak. Jest już w grze i zdecydowanie będziemy wspierać zarówno jego jak i atrybut "Gold Find" (odnajdywanie złota). Myślimy nad różnymi sposobami umożliwiającymi znajdywanie konkretnych przedmiotów. Coś jak "Gem Find", czy "Rune Find" itd. Ponadto w Diablo 2 wszyscy grali czarodziejką, ponieważ była dobra w znajdywaniu magicznych przedmiotów ze względu na to, że nie potrzebowała innych bonusów z ekwipunku. Staramy się nie dopuścić do tego typu sytuacji w Diablo 3 stwarzając ekwipunek bardziej potrzebnym do przeżycia i sukcesu.
Zastanawiam się, czy wciąż potrzebować będziemy sporej ilości tragarzy by trzymali nasze przedmioty. Czy skrzynka będzie większa w Diablo 3?
Ogromna skrzynka! Większa. Nie byliśmy też zadowoleni z sposobu wymaganego do przenoszenia przedmiotów pomiędzy własnymi postaciami w Diablo 2. Chcemy umożliwić graczom wymianę przedmiotów przez skrzynkę, lub może przez email. Jak przy większości naszych systemów, mamy sporo pomysłów i pracujemy nad tym, ale jeszcze nie możemy tego ostatecznie skomentować.
przełożył na polski: Jacobsen