Start > Podstawy > Przedmioty
Potwory oraz stare skrzynie to nie jedyne źródło przedmiotów. Stanowią je również wykonywane w grze zadania.
Gdzieś to wszystko trzeba trzymać. Plecak i dodatkowe torby to przybory każdego szanującego się awanturnika.
Wstęp
Charakterystyczną cechą przedmiotów w Diablo 3 jest ich losowość - losowe typy przedmiotów z losowymi atrybutami wypadają losowo z losowych potworów. Ponadto, do efektu dokłada fakt, iż różne przedmioty wyglądają różnie na każdej z klas postaci. W wyniku tego, bohaterzy dzięki noszonym przedmiotom mogą czuć się wyjątkowi, wizualnie odróżniając się od innych.
Należy zaznaczyć, że noszenie przedmiotów w Diablo 3 nie wymaga posiadania konkretnych atrybutów na konkretnym poziomie (Siły, Zręczności itd.). Jedyny wymóg to postać na odpowiednim Poziomie Doświadczenia.
Każda postać może założyć na siebie większość przedmiotów, nawet jeśli wcześniej były znalezione i/lub noszone przez innych bohaterów. Wyjątki to przedmioty bezpośrednio związane z fabułą gry i przedmioty zarezerwowane tylko dla konkretnych klas postaci (np. podwójne kusze dla Łowcy Demonów).
Przedmioty w Diablo 3 z potworów i skrzyń wypadają oddzielnie dla poszczególnych graczy, a sami gracze widzą wyłącznie te przedmioty, które wypadły tylko dla nich. Nikt nikomu niczego nie ukradnie z ziemi - to, co na niej się znajduje, zostało już rozdzielone.
Poza przedmiotami, które otrzymamy bezpośrednio z pola walki, dochodzą też przedmioty, które gracze sami sobie wytworzą za pomocą rzemiosła. Więcej o rzemiośle tutaj.
Podział
Szybkie rozpoznanie tego, jak bardzo rzadki jest dany przedmiot, umożliwia kolor jego nazwy. W ten sposób, gdy wypadnie na ziemię coś nieczęsto spotykanego, gracz jest w stanie momentalnie ten fakt zarejestrować. Pancerz, biżuteria i oręż w Diablo 3 dzielą się pod względem rzadkości na kilka grup:
Zwykłe - pospolite przedmioty - z białymi nazwami - posiadają mało istotne bonusy i podstawowe (niskie) obrażenia. W skład ich nazwy wchodzi tylko nazwa przedmiotu. Wypadają z potworów i pojemników często.
Magiczne - przedmioty z niebieską nazwą są przedmiotami magicznymi, co oznacza, że mają więcej bonusów od przedmiotów zwykłych (białych). Ich nazwa składa się z rdzenia (nazwy właściwego przedmiotu) oraz afiksów - prefiksu (przed rdzeniem) lub sufiksu (po rdzeniu). Afiksy oparte są na bonusach, które ma na sobie przedmiot. Np. sufiks "Kondycji" oznacza, że przedmiot posiada bonus +x do życia. Wypadają dość często.
Rzadkie - przedmioty noszące nazwę zabarwioną na żółto posiadają znacznie więcej bonusów niż zwykłe przedmioty, są również lepsze od przedmiotów magicznych (niebieskich). Nazwy rzadkich przedmiotów, w odróżnieniu od magicznych, nie wzorują się na bonusach lecz są przypisywane do "żółtego" przedmiotu losowo z określonej puli nazw. Wypadają stosunkowo rzadko.
Legendarne - to najrzadsze i często najsilniejsze przedmioty dla postaci. Ich nazwy są uprzednio ustalone przez programistów gry i mają odzwierciedlać pochodzenie lub inne cechy przedmiotu (np. Kamień Jordana). Niektóre legendarne przedmioty należą do jednego zestawów. Skompletowanie takiego zestawu na postaci będzie nagradzało ją w odpowiednie atrybuty. Zestawy jednak mają być głównie przydatne podczas levelowania postaci. Na maksymalnym poziomie zestawy będą słabsze niż inne legendarne przedmioty.
W grze znajdują się również inne typy przedmiotów, pełniące pomocniczą funkcję. Początkowe zadania w grze nagrodzą graczy Kostką Nefalemów, która służy do rozbijania przedmiotów na surowce do wykorzystania w Rzemiośle. W ręce postaci dostanie się również Kocioł Jordana, za pomocą którego gracz będzie mógł sprzedać przedmioty bezpośrednio ze swojego plecaka, nawet będąc poza miastem. Kolejnym użytecznym przedmiotem będzie Kamień Powrotu, pełniący funkcję prywatnego teleportu do miasta i z powrotem. Do tego dochodzą:
Runy - służą wyłącznie do ulepszania umiejętności, a nie atrybutów postaci. Niektóre zamienią umiejętność niemal nie do poznania. Więcej informacji o nich tutaj.
Fabularne - księgi, manuskrypty, klucze do wieży z księżniczką i inne przedmioty w dużym stopniu związane z zadaniami lub fabułą gry. Tymi przedmiotami nie będziemy mogli dzielić się z innymi graczami.
Mikstury - w Diablo 3 na swej drodze znajdziemy wiele mikstur, które odnawiają życie. Nie wypadają jednak z potworów na tyle często, żeby na nich stale polegać. Są raczej zapasem na ciężką walkę lub inne kryzysowe sytuacje.
Zwoje - niewiele wiadomo na ich temat, ale na pewno w grze znajdziemy co najmniej dwa ich rodzaje - zwój identyfikacji pozwalający na odkrycie ukrytych statystyk przedmiotów rzadkich, etc. oraz zwój towarzysza, który sprawia, że za naszą postacią podąża małe zwierzę, zbierając dla nas złoto. Blizzard oświadczył, że postara się pozbyć zwoju miejskiego portalu (aby uniemożliwić graczom łatwą ucieczkę do miasta).
Złoto - waluta złota w Diablo 3 ma być użyteczna - ekonomia gry ma kręcić się wokół kupowania i sprzedawania za sztuki złota, a nie wokół barteru (przedmiot za przedmiot).
autor: sinned