Start > Archiwum > Wywiady



Mówią dość dużo, wyjawiają niezwykle mało - deweloperzy Diablo 3 umieją dochować tajemnic firmy i zbyć reporterów ogólnikami. Tylko część rozmów zawiera rzeczy nowe czy w inny sposób ciekawe. Ten dział to miejsce na takie właśnie wywiady.
Deweloperzy
Zapoznaj się z niektórymi gośćmi wywiadów i poznaj resztę zespołu obecnie stojącego za produkcją Diablo 3.

BlizzCasty
To specjalny rodzaj wywiadów, przeprowadzane są bowiem przez samych pracowników Blizzarda we własnym studio.

Dyskusja o Diablo 3
Porozmawiaj o grze w dziale ogólnym Diablo 3 na Forum.

Panel Pytań BlizzCon 2009

Mike Morhaime definitywnie zdementował wszelkie plotki.

W grach Blizzarda nie będzie rozgrywki sieciowej. Koncentrujemy się na Battle.necie.

Powiedzcie coś o systemie PvP.

Niestety nie jesteśmy gotowi o tym mówić. Będzie napewno bardziej przyjazny dla nowicjuszy wcześniej nie grali w trybie PvP. Planujemy lepsze wsparcie dla PvP, zamierzamy stworzyć runy i umiejętności które nie sprawią, że postaci będą zbyt słabe i staramy się rozważyć PvP w oparciu na tych skillach.

Pewna osoba powiedziała, że Diablo 2 było grą na jeden raz.

Wszystkie niedogodności i słabe strony będą naprawiane tak by granie sprawiało przyjemność za każdym razem. Każda kraina będzie też oferowała więcej niż tylko potwory do ubicia.

Co się stanie z Nekromantami?

Pewnym jest, że nimi nie zagracie nie znaczy to jednak że nie ujrzycie ich w grze.

Jak chcecie rozwiązać sprawę złota w Diablo 3?

Złoto będzie główną walutą w grze. Nie powtórzy się błąd występujący w D2 gdzie to runy przejęły rolę złota. Mamy kilka pomysłów na usprawnienie tego systemu

Jak będzie wyglądał system punktów nawigacyjnych i portali w Diablo 3?

System waypointów będzie bardzo zbliżony do znanego nam z Diablo 2. Jeżeli chodzi o teleportację do miast to unikamy zastosowania townportali. Dawały one zbyt duże możliwości ucieczki z walk

Czy planujecie wprowadzić edytor map do gry?

Tworzenie map jest zbyt trudnym zajęciem bez odpowiedniego narzędzia, dlatego edytora map nie będzie

Czy do gry wróci Kostka Horadrimów?

Jeżeli chodzi o Kostkę Horadrimów to bardzo podoba nam się możliwość udoskonalania itemów. Nie byliśmy zadowoleni ze sposobu w jaki zostało to rozwiązane w Diablo 2. Chcemy zachować taką możliwość, ale sposób w jaki zostanie to wdrożone będzie inny

Grając postacią dystansową zdarzało się, że część pocisków nie trafiała w przeciwników. Czy w trzeciej części zamierzacie coś z tym zrobić?

Wynika to z zasady działania postacią dystansową. W Diablo 3 będą runy, które usuną ten problem ulepszając ataki bronią miotającą

Czy w grze pojawią się jakieś dźwięki z poprzednich części?

Niektóre dźwięki ze starych gier są już w grze, ale są tylko tymczasowe. Chcę okazać szacunek dźwiękom ze starszych gier, ale nie wiem jeszcze jak to będzie

Czy w D3 pojawi się krowi level?

Ukazaliśmy wczoraj atak trąby powietrznej barbarzyńcy i demo pokazujące ją, zmusiliśmy go do zabicia mnóstwo krów. Więc zaryzykowałbym zgadując, tak.

Ponadto Panowie z Blizzarda sprytnie unikali odpowiedzi na pytania związane z fabułą (dotyczące pojawienia się Tyraela, Mefisto czy Diablo - przy ostatnim zaznaczyli, że wcale nie wspominali o tym, że Diablo powróci w trzeciej odsłonie serii).

Jakie kroki zastosowaliście aby uniknąć hackingu?

Dużym problemem w Diablo 2 była duplikacja przedmiotów. Podstawową filozofią Blizzarda jest to, że chcemy gry fair play dla wszystkich naszych graczy. Wyciągnęliśmy z tego wnioski i przypisujemy do sukcesów World of Warcraft. Dodamy wszystkie te możliwości do Diablo 3, aby stało się na tyle wolne od hacków na ile to możliwe.

W jaki sposób Diablo 3 będzie funkcjonowało na nowym Battle.Net?

Do tej pory nie posunęliśmy się daleko do przodu w projektowaniu Battle.Net - dostosowywany jest on głównie do Starcrafta 2. Chcemy zrobić coś więcej niż tylko wielka lista gier występująca w Diablo 2. Zauważyliśmy, że nie był to najlepszy sposób na znalezienie innych graczy więc postanowiliśmy zrobić coś w rodzaju podobieństw, coś tak prostego, że wybierasz postać, klikasz w przycisk i jesteś w grze z osobami, które robią to samo co Ty i są na podobnym poziomie. Chcemy, abyście mieli możliwość odrazu dołączyć do przyjaciół nie ważne gdzie oni są i sprawić by było to naprawdę proste. Jaką oprawę wizualną będzie to miało zdecydujemy gdy zespół pracujący nad Starcraftem 2 coś z tym zrobi.

Czy chcecie wprowadzić synergie w drzewkach umiejętności?

System synergii bardzo dobrze sprawdził się w patchu 1.10. Potrzeba wprowadzenia go w takiej samej postaci w Diablo 3 nie zaistniała. Wiele razy w Diablo 2 trzeba było zmarnować punkty ponieważ tworząc lodową kule czarodziejki trzeba było wpakować punkty we wszystkie inne umiejętności po drodze, było to bardzo rozrzutne i negatywne dla graczy wiec synergia bardzo wspomogła to. System umiejętności jest inny w Diablo 3 więc myślę, że synergie nie będą potrzebne. Gracze nadal potrzebują szerokiej możliwości rozwoju postaci i być może uda nam się lepiej zrozumieć synergie albo wymyślić coś bardziej pasującego do finalnej wersji skilli.

Jak niebiosa odbierają zachowanie Tyraela w Diablo 2, albo jaką rolę odegra rada niebiańska w Diablo 3?

Nie zamierzamy ujawniać żadnych szczegółów z tym związanych, ale mogę powiedzieć, że sporo rozmawiamy o tych kwestiach. Mogę przypuszczać, że wysokie niebiosa są zadowolone z jego postępków. Prawdopodobnie nie powinienem mówić nic więcej

Wygląda na to, że kładziecie większy nacisk na geografie w Diablo 3. Czy robicie to celowo?

Myślę, że staramy się stworzyć tutaj odczucie prawdziwego świata podczas biegania po poziomach. Chcemy, abyście myśleli o miastach do których się udajecie i miejscach, które odwiedzacie, ponieważ w Diablo 2 nigdy nie wiedzieliście gdzie faktycznie jesteście. Ponadto naprawdę staramy się poszerzyć historię świata i naprawdę wstrząsnąć światem Sanktuarium badając narody i kultury.

Czy macie jakieś plany rozszerzeń interfejsu użytkownika?

Nie planujemy tego wprowadzać. Czujemy bardzo mocno, że to co sprawia, że Diablo działa to prostota, prostota obsługi, prosty interfejs, a mody UI (User Interface) są cudowną, wspaniałą rzeczą, ale jednym z efektów byłoby znaczne zwiększenie złożoności Waszego systemu kontroli i interfejsu użytkownika, a tego nie chcemy robić.

Kiedy ogłuszamy wrogów Barbarzyńcą, małe wyrazy wyskakują nad ich głowami, co odwraca naszą uwagę. Czy będzie możliwość wyłączenia tej opcji?

Mamy możliwość przełączania pewnych informacji, które się pojawią, ale w tej chwili nie jest ona jedną z nich. Zawsze skupiamy się na gameplay'u przed czymkolwiek innym - nawet pochłonięciem przez grę i to do czego doszliśmy to fakt, że gdy dodajemy nowe cechy poprostu nie ma innego wyjścia niż wyświetlanie ich w UI. To jest nasze ostateczne stanowisko, ale nie mamy zamiaru usuwać rzeczy, które są naszym zdaniem niezbędne do gry tylko dlatego, że ktoś powiedział, że odwracają jego uwagę. Dla nas to nadal jest to gra i najważniejszą rzeczą jest aby była jak najbardziej grywalna i aby łatwo było połapać się w tym co się dzieje. Nie ma nic, co mogłoby być ważniejsze dla nas od tego.

Jakie przedmioty znajdziemy w Diablo 3?

Losowo generowane przedmioty są sercem systemu przedmiotów w grach takich jak Diablo i uniwersum Diablo. To definitywnie sprawia, że niektóre żółte (rzadkie) przedmioty mogą okazać się lepsze niż unikalne. To zawsze była ciężka sprawa ponieważ jest to problem równowagi pomiędzy tworzeniem lepszych rzadkich lub unikatowych przedmiotów. Kluczem dla nas jest być może nadanie unikatom pewnych dodatkowych ról w grze. Np. unikaty mogą mieć połączone właściwości, które przeciętnie nie występują razem - możliwe jest to, że możecie nie zobaczyć atrybutu "obrony" w amulecie zbyt często, a w przypadku unikalnego talizmanu już tak. Bardzo podoba nam się system losowo generowanych przedmiotów, ponieważ wspiera powtarzalność gry po jej zakończeniu.

przełożyli na polski: Eco i Mess

Wszelkie znaki towarowe, grafika i nazwy zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych i należą do ich prawowitych właścicieli. Strona ma charakter niekomercyjny.
Materiał chroniony jest prawem autorskim oraz innymi prawami. Fragmenty artykułów mogą być cytowane jedynie za podaniem ich źródła i uprzedzeniu ich autora.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2006-2012 Diablo 3 Poland. Autor layoutu: sinned.