Start > Podstawy > Towarzysze



Towarzysze w Diablo 3 to nasi osobiści kompani: nadstawią za nas karku, czasem uleczą i skupią na sobie uwagę wroga. Nie powinniśmy ich jednak traktować jak wory z mięsem - w fabule gry mają swoją rolę do odegrania i cele do osiągnięcia, podobnie jak my.
Przedmioty
Towarzysze mogą nosić różne przedmioty, podobnie, jak my, ale wybór jest dla nich znacznie bardziej ograniczony.

Zadania
Na towarzyszy natkniemy się podczas głównego fabularnego wątku gry, a niektóre z zadań są rozwinięciem ich historii.

Dyskusja o Diablo 3
Porozmawiaj o grze w dziale ogólnym Diablo 3 na Forum.

System

Towarzysze to postaci, które pomagają bohaterom graczy: wspierają ich swoimi zdolnościami, atakują nieprzyjaciół, odwracają uwagę wroga czy nawet leczą na polu walki. Gracze nie mogą bezpośrednio kontrolować swoich towarzyszy i nie mogą mieć przy sobie więcej niż jednego, ale są w stanie aktywnie brać udział w ich złożonym rozwoju.

Wszystkich trzech towarzyszy poznamy w akcie pierwszym gry, w trakcie głównego wątku fabularnego Diablo 3 i pomiędzy wszystkimi trzema możemy wybierać w grze dowolnie - nasz wybór towarzysza nigdy nie jest ostateczny, reszta czekała będzie po prostu w obozowisku. Nie trzeba się również martwić o ich doświadczenie - poziomy zdobywać będą nawet gdy nie będzie ich przy nas, tak by móc dotrzymać nam zawsze kroku. Towarzysze nie mogą umrzeć - gdy ich punkty życia spadną zbyt nisko, tracą tylko na pewien czas przytomność.

Ich użyteczność wyczerpie się jednak począwszy od poziomu trudności Koszmar, gdzie będą za słabi by aktywnie nam towarzyszyć.

Ponadto, nasi towarzysze tymczasowo znikną, jeśli w grze znajdzie się więcej niż jeden gracz. Z dobrodziejstw towarzysza możemy korzystać tylko w trybie dla jednego gracza i w trybie dla wielu graczy, ale tylko będąc samemu w grze.

Każdy towarzysz może nosić broń, dwa pierścienie, amulet i swój przedmiot specjalny. Wygląd towarzysza zależny jest m.in. od ich poziomu. Każdy ma dwanaście umiejętności, ale na raz może znać tylko cztery z nich - po jednym z każdego z czterech stopni, dostępnych kolejno na piątym, dziesiątym, piętnastym i dwudziestym poziomie. W zależności od doboru zdolności, sztuczna inteligencja towarzysza będzie działała inaczaj.



Zaklinaczka Eirena

Zdolności Eireny opierają się na wspieraniu bohatera i osłabianiu wrogów za pomocą magii. Jej arsenał można porównywać do możliwości Nekromanty i Czarodziejki z Diablo 2. Może korzystać z kosturów (inne bronie jeszcze niepotwierdzone). Eirena i jej siostry (również czarodziejki) zostały wychowane przez Proroka. Jednak zarówno jej rodzeństwo jak i Prorok zniknęli, a Eirenie pozostało dociec czemu i dokąd się udali.

Umiejętności Czarodziejki (jedna z każdego stopnia do wyboru):
St. 1 (PD 5 postaci) - Dezorientacja / Disorient, Odepchnięcie / Forceful Push, Urok / Charm
St. 2 (PD 10 postaci) - Sabowtór / Decoy, Odbicie Pocisków / Reflect Missles, Umocnienie Zbroi / Powered Armor
St. 3 (PD 15 postaci) - Skupienie / Focus Mind, Zwiększenie Obrażeń / Amplify Damage, Obniżenie Odporności / Lower Resistance
St. 4 (PD 20 postaci) - Zasilenie / Energize, Bomba Energetyczna / Energy Bomb, Przewodnictwo / Guidance



Szelma Lyndon

Umiejętności Lyndona polegają na zadawaniu obrażeń z dystansu i brudnych sztuczkach, ale ma on też możliwość leczenia. Może korzystać z oburęcznych kuszy (inne bronie jeszcze niepotwierdzone). Lyndon to członek Gildii Złodziejów w Kingsport, ale jego próba okradnięcia tejże gildii okryła go hańbą. Lyndon nie zna wstydu, ale zna za to wiele kobiet, lubi strzelać innym w plecy i działać w ukryciu.

Umiejętności Łotra (jedna z każdego stopnia do wyboru):
St. 1 (PD 5 postaci) - Okaleczający Strzał / Crippling Shot, Szybkie Strzały / Rapid Fire, Zatruty Pocisk / Poison Bolt
St. 2 (PD 10 postaci) - Opatrunek / Bandage, Poniżej Pasa / Dirty Fighting, Zbieractwo / Scavenge
St. 3 (PD 15 postaci) - Potężny Strzał / Power Shot, Wielokrotyny Strzał / Multishot, Deszcz Złota / Rain of Gold
St. 4 (PD 20 postaci) - Anatomia / Anatomy, Czarny Rynek / Black Market, Zniknięcie / Vanish



Templariusz Kormac

Zdolności Templariusza skupiają się na atakowaniu wrogów wręcz, obronie i odwracaniu uwagi przeciwników od postaci gracza. Kormac jest również w stanie leczyć bohatera, a jego gruby pancerz zapewnia lepszą ochronę przez obrażeniami. Może korzystać z miecza i tarczy (inne bronie jeszcze niepotwierdzone). Kormac to członek zakonu Templariuszy, którzy podobnie jak Paladyni niszczą zło w Sanktuarium, ale w przeciwieństwie do Paladynów, chcą się na tym przy okazji wzbogacić. Kormaka wysłano do Tristram by odnalazł świętą księgę, którą wiele lat temu ukradł arcybiskup Lazarus.

Umiejętności Templariusza (jedna z każdego stopnia do wyboru):
St. 1 (PD 5 postaci) - Szarża / Charge, Leczenie / Heal, Ochrona / Protection
St. 2 (PD 10 postaci) - Strażnik / Guardian, Zastraszenie / Intimidate, Lojalność / Loyalty
St. 3 (PD 15 postaci) - Ingenerencja / Intervene, Inspiracja / Inspire, Hołd / Tribute
St. 4 (PD 20 postaci) - Empatia / Empathy, Szturm / Onslaught, Rycerz / Knight






autor: sinned

Wszelkie znaki towarowe, grafika i nazwy zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych i należą do ich prawowitych właścicieli. Strona ma charakter niekomercyjny.
Materiał chroniony jest prawem autorskim oraz innymi prawami. Fragmenty artykułów mogą być cytowane jedynie za podaniem ich źródła i uprzedzeniu ich autora.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2006-2012 Diablo 3 Poland. Autor layoutu: sinned.