Start > Bestiariusz > Szkielety



"Niech nie zmyli nas rzadkość ataków przeprowadzanych przez szkielety; nigdy bowiem nie możemy zakładać, że jesteśmy bezpieczni przed ich przeklętymi hordami." Nigdy nie wiadomo też czy w otwieranej beczce nie czai się jeden z nich.
Niepogrzebani
Chociaż to również nieumarli, ta ich odmiana jest stosunkowo nowa w świecie Sanktuarium. Dowiedz się więcej.

Katedra Tristram
Lochy pod kościołem w Tristram kryją nie tylko gromady szkieletów, ale i inne, nierzadko groźniejsze, potwory.

Dyskusja o Diablo 3
Porozmawiaj o grze w dziale ogólnym Diablo 3 na Forum.

Przekaz

Z zapisków Abda al-Hazira

Nieumarli to zaraza stale tocząca nasz świat, lecz mimo tego nikt nie kwapi się przestudiować ich istnienie by znaleźć sposób na pozbycie się ich raz na zawsze. Ile jeszcze wody upłynie zanim przyjdzie nam walczyć z jakimś oszalałym czarodziejem lub niedoszłym półbożkiem władającym bastionami kościotrupich wojowników? Niech nie zmyli nas rzadkość ataków przeprowadzanych przez szkielety; nigdy bowiem nie możemy zakładać, że jesteśmy bezpieczni przed ich przeklętymi hordami.

Chociaż szkielety mogą zdawać się niesforne lub głupie, to nie należy lekceważyć ani ich, ani problemu, który stanowią. Nie czas już teraz na skrzętne wnikanie w ich dokładną naturę, ale - posiadając wszelką wiedzę na temat omawianego zagadnienia - czuję się zobowiązany do uświadomienia tych, którzy powątpiewają w powyższe. Po wielu miesiącach długich i żmudnych badań, przedstawiam informacje, które udało mi się zebrać o tych przeklętych monstrach.

Wbrew pozorom, ożywiony szkielet jest w rzeczywistości złożony z części dowolnej liczby innych szkieletów, nie tylko jednego. Ich zróżnicowana budowa daje im możliwość powtórnego formowania się i usprawnia proces przywołania, o ile w zasięgu znajduje się dość materiału. Niemniej jednak, nie oznacza to, że umiejętny nekromanta nie byłby w stanie przywołać kadry kościotrupów gdzie tylko by zechciał. Musiałby jeno poddać się większemu wysiłkowi przywołując armię nieumarłych w środku lasu niż stojąc na terenie cmentarza.

Co więcej, doszedłem do wniosku, iż inteligencja szkieletów ograniczona jest mocą i poziomem użytego na nich zaklęcia. Teoretycznie, można mieć jednego bystrego nieumarłego sługę, albo liczną armię za ten sam koszt magicznej energii. Nie jestem jednakzę w stanie wytłumaczyć niedorzeczne umysłowe predyspozycje pospolitego szkieletu. Być może niewiarygodność własnego istnienia sprawia, że kościotrupy za zabawne uważają krycie się w beczkach rechocząc sporadycznie przez trzysta lat, aż doczekają się swej ofiary?

W przeciwieństwie do innych nieumarłych potworów zatruwających nasz świat - mianowicie bezmyślnych zombi i polujących w grupie ghuli - szkielety są, ogólnie rzeczy biorąc, znacznie niebezpieczeniejsze: można je bowiem podporządkować i nimi kierować. W oparciu o dowody, wystarczy tylko odrobina energii więcej niż zwykle by szkielet nabrał inteligencji do posługiwania się tarczą i bronienia sprzymierzeńców. Te "tarczowe szkielety", jak lubię je zwać, są niepokojąco częstym zjawiskiem, choć ich liczebność ustępuje zwykłym szkieletowym wojownikom.

Jeżeli powyższe argumenty nie przekonują sceptyków o wadze tego problemu, rozważmy kwestię szkieletowych przywoływaczy. Ci zaawansowani szkieletowi wojownicy są obdarzani wyższą inteligencją, która pozwala im na uzupełnianie nieumarłych szeregów wedle potrzeb. Tak jest, wliczając przywoływaczy do grupy nieumarłych otrzymujemy mdły przepis na samowystarczalną armię, zdolną odnawiać się samą i walczącą aż do osiągnięcia diabolicznych celów swego pana.

Oczywistym powinno być dla wszystkich inteligentnych czytelników, że byle jaki szaleniec potrzebuje do utworzenia takiej nieumarłej armii li tylko surowego materiału w postaci szkieletowych pozostałości. Najlepszym rozwiązaniem byłaby masowa ekshumacja cmentarzy i czym prędsze spopielenie odgrzebanych szkieletów. To jedyny sposób na usunięcie tej śmiercionośnej broni z rąk naszych wrogów.



Abd al-Hazir to ceniony dżentelmen, historyk oraz uczony. Ostatnio podjął się niesłychanego zadania zbadania, przestudiowania i skompletowania informacji na temat unikalnych krain oraz mieszkańców naszego świata.

przełożył na polski: sinned
wersja angielska

Wszelkie znaki towarowe, grafika i nazwy zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych i należą do ich prawowitych właścicieli. Strona ma charakter niekomercyjny.
Materiał chroniony jest prawem autorskim oraz innymi prawami. Fragmenty artykułów mogą być cytowane jedynie za podaniem ich źródła i uprzedzeniu ich autora.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2006-2012 Diablo 3 Poland. Autor layoutu: sinned.