Start > Podstawy > Rzemiosło



Znowu wypadł kiepski przedmiot? Rozwal go na części! Nie podoba Ci się własny sprzęt? Stwórz sobie lepszy! Wykuwanie i nasycanie własnego ekwipunku kryją olbrzymi potencjał do ulepszania postaci, ale do wszystkiego potrzeba złota i odpowiednich materiałów.
Przedmioty
Wykute przez rzemieślników pancerze i oreż to tylko kropla w morzu wszystkich rodzajów przedmiotów.

Ekwipunek
Gdzieś to wszystko trzeba trzymać. Plecak i dodatkowe torby to przybory każdego szanującego się awanturnika.

Dyskusja o Diablo 3
Porozmawiaj o grze w dziale ogólnym Diablo 3 na Forum.

Wstęp

Rzemiosło (ang. crafting) to tworzenie własnych przedmiotów lub ulepszanie tych już istniejących (np. dodawanie do nich atrybutów). Istnieje jednak kilka ograniczeń co do tego elementu gry. Po pierwsze, samym kunsztem nie zajmują się bohaterowie, lecz specjalni NPC, którzy do swoich wyrobów potrzebują konkretnych materiałów oraz żądają złota za wykonanie pracy. Podróżują oni wraz z karawaną, która jedzie za bohaterami i rozbija obóz w niektórych kluczowych lokacjach w świecie Sanktuarium.

Ponadto, nie od razu gracze będą mieli dostęp do rzemieślniczych dobrodziejstw. Nowych pracowników bohaterowie znajdą na drodze wykonywania zadań z wątku głównego gry. Nim rzemieślnicy dołączą do karawany trzeba im na różne sposoby pomóc. Pierwszym, którego napotykamy jest kowal Haedrig Eamon, który poprosi o pomoc dla chorej żony. Z czasem gracz zdobywa wszystkich trzech rzemieślników i każdy z nich odpowiedzialny jest za coś innego.

Zastosowanie

Rzemiosło to alternatywa dla tych, którym nie sprzyja szczęście co do wypadanych z potworów przedmiotów. Niektóre produkty rzemiosła mogą być potencjalnie bardzo silne. To, jakie rzeczy będzie mógł wykonać rzemieślnik, zależy od jego poziomu, a ten zwiększać można poprzez dostarczanie mu do treningu odpowiedniej sumki złota oraz materiałów i/lub zwojów nauczania (specjalny rodzaj przedmiotów dla rzemieślników). Poza tym, że pracownik uczy się nowych i potężniejszych schematów i przepisów, o jego poziomie świadczy również wygląd pracowni. W przypadku kowala powiększa się zarówno jego kuźnia jak i asortyment. Niektóre schematy i przepisy należy znaleźć w świecie gry - rzemieślnik sam się ich nie nauczy.

Za każdą usługę należy rzemieślnikowi zapłacić, najczęściej w złocie i materiałach. O ile na zdobycie tego pierwszego istnieją różnorodne metody, o tyle same materiały możemy otrzymywać w bardzo konkretny sposób - rozkładając niepotrzebne nam przedmioty na ich części pierwsze. Rozwiązuje to przy okazji problem z przepełnionym plecakiem - graty można po prostu rozbić na surowce, które łatwiej ulokować w ekwipunku niż biegać do kupca w mieście tam i z powrotem.

Obecnie dla Diablo 3 zaplanowane są trzy profesje rzemieślnicze:

Kowal - Wykuwa między innymi bronie oraz zbroje. Potrafi je również naprawiać za złoto oraz wstawiać w niektóre z nich gniazda. Potencjalna liczba gniazd zależy od poziomu przedmiotu.

Mistyk - Warzy mikstury (np. odnawiające zdrowie), tworzy kostury i różdżki, pisze zwoje (np. identyfikacji), tworzy runy do czarów i talizmany. Potrafi również nasycać magią istniejące już przedmioty. Może to zrobić jednak tylko raz na przedmiot - w razie kolejnej próby poprzedni atrybut zostanie nadpisany przez nowy.

Jubiler - Wytwarza biżuterię, tj. pierścienie, amulety i klejnoty. Może również usuwać klejnoty gniazd oraz łączyć owe kamienie w lepsze ich wersje. To jedyny sposób na ulepszenie klejnotów poza piąty poziom jakości.

Rzemieślnicy mogą również rozwijać specjalizacje - kiedy na przykład kowal jest dość wysokiego poziomu można mu rozwinąć specjalizację wykuwania pancerza albo toporów albo innego typu przedmiotów. Można też wybrać wiele specjalizacji, ale rozwój każdej będzie kosztował sporo złota oraz materiałów.

Każdy twór rzemieślników zawiera element hazardu. Wytwarzane przedmioty mają jeden lub więcej losowych atrybutów, w tym i takie istotne jak liczbowa wartość pancerza czy obrażeń. W ten sposób za każdym razem gracz podejmuje się ograniczonego ryzyka, które zostanie nagrodzone przedmiotem ze świetnymi cechami lub bezużyteczną częścią ekwipunku.



Komentowana zapowiedź



autor: sinned

Wszelkie znaki towarowe, grafika i nazwy zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych i należą do ich prawowitych właścicieli. Strona ma charakter niekomercyjny.
Materiał chroniony jest prawem autorskim oraz innymi prawami. Fragmenty artykułów mogą być cytowane jedynie za podaniem ich źródła i uprzedzeniu ich autora.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2006-2012 Diablo 3 Poland. Autor layoutu: sinned.