Start > Podstawy > Osiągnięcia



To świetny sposób na śledzenie swoich poczynań w grze, stanowią dowód pokonania ciężkich wyzwań i pozwalają na szybkie porównanie graczy - Osiągnięcia są pożyteczne z wielu powodów, a samo ich istnienie ma wpływ na sposób gry w Diablo 3.
O Diablo 3
Osiągnięcia to tylko czubek góry lodowej charakterystyk Diablo 3. Dowiedz się więcej o tej grze hack'n'slash.

Battle.net 2.0
Zbieranie i przeglądanie Osiągnięć oraz innych interesujących statystyk umożliwia najnowsza wersja Battle.netu.

Pomoc przy Osiągnięciach
Dział na forum tymczasowo niedostępny - sprawdź później!

Wstęp

Najnowsza wersja Battle.netu, znanej platformy Blizzarda, pozwala graczom na gromadzenie punktów za zdobyte w grze Osiągnięcia (lub po ang.: Achievementy). System z nimi związany został już wielokrotnie wykorzystany na innych platformach, między innymi w Xbox Live czy Steam. Swoimi własnymi osiągnięciami mogą również pochwalić się World of Warcraft i StarCraft 2. We wszystkich przypadkach osiągnięcia często są przyczyną wykonywania czynności, którymi gracz nie kłopotałby się bez zachęty, a taką właśnie stanowi Osiągnięcie do odblokowania.

Pomysł Osiągnięcięć opiera się na rozpoznawaniu niezwykłych lub pamiętnych momentów w czasie gry i nagradzaniu za nie punktami osiągnięć. Te są bardzo dobrym, ale nie doskonałym, sposobem na porównanie dokonań graczy i ich zaangażowania.

Osiągnięcia z World of Warcraft, StarCrafta 2 i Diablo 3 oraz punkty za nie sumowane będą na jednym koncie na Battle.necie. Wszystkie przyszłe gry Blizzarda również będą korzystały z tego udogodnienia.

Trudność i punkty

Różnych osiągnięć w World of Warcraft jest kilkaset i - chociaż porównując świat Azeroth do Sanktuarium, ten pierwszy jest większy - w Diablo 3 prawdopodobnie również czeka pokaźna ich liczba. Ponieważ punkty osiągnięć ze wszystkich nowszych gier Blizzarda będą gromadzone w jednym miejscu, poziom trudności ich zdobycia musi być podobnie adekwatny do liczby otrzymanych za nie punktów.

Na podstawie osiągnięć w World of Warcraft i StarCrafcie 2, można przewidzieć, że żadne nie będzie nagradzało mniejszą liczbą punktów niż 10, a osiągnięcia za "dychę" będą stanowiły lwią część całej listy wyzwań. "Przejdź grę na podstawowym poziomie trudności" to dobry kandydat do takiego typu. Nieco trudniejsze będą za 15 lub 25 punktów. Do takich należeć mogą "Wyekwipuj całą postać w unikatowe przedmioty." Te, które wymagały będą poświęcenia, czasu, sporej ilości szczęścia lub niezwykłych umiejętności, nagrodzą 50 punktami. "Znajdź się w pierwszej setce rankingu PvP pod koniec sezonu" to prawdopodobny przykład takiego osiągnięcia.

Punktów do zdobycia w Diablo 3 najpewniej będzie łącznie kilka tysięcy. Zdobycie wszystkiego na raz jest niemożliwością. Dlatego też punktowane prawdopodobnie będą tylko te osiągnięcia, które zaliczyć można w dowolnym czasie lub przynajmniej w regularnych jego odstępach. Te, które można wykonać tylko w ograniczonym przedziale czasu (np. bycie pierwszą osobą, która zdobędzie maksymalny poziom w grze), najpewniej nie nagrodzą żadnymi punktami - tak jak to miało miejsce w przypadku World of Warcraft. Ponadto, z analogicznych powodów, większość - jeśli nie wszystkie - będą do wykonania przez dowolną klasę postaci.

Wiele osiągnięć będzie miało kilka stopni, tak aby stawiać poprzeczkę coraz wyżej wraz z postępem gracza: "Pokonaj 100 graczy", potem "Pokonaj 500 graczy" i tak dalej.

Nagrody i kary

Mimo tego, że osiągnięcia stanowiły będą ważną część gry, nagrody za nie będą jedynie symboliczne. Odblokowanie niektórych oznaczało będzie otrzymanie nowych elementów do sztandaru w profilu na Battle.necie. Wszelkie przedmioty, które potencjalnie będą się brały z osiągnięć, będą bezużyteczne, stanowiąc tylko coś w rodzaju udekorowania postaci i nie wpływając na rozgrywkę.

Kary za oszukiwanie będą za to niewspółmierne do wartości nagród za osiągnięcia: jeżeli Battle.net złapie oszusta na gorącym uczynku, ten może stracić wszelkie swoje osiągnięcia i elementy sztandaru. Brak połączenia z Battle.netem oznaczał będzie dodatkowo brak sposobności zdobywania osiągnięć - jedyną drogą do ich zdobycia będzie zatem pozostawanie pod stałym nadzorem internetowej platformy Blizzarda. Wszystko to by uniemożliwić oszukiwanie, nawet w trybie dla jednego gracza.

Bezpieczne przed oszustami osiągnięcia to bez wątpienia zachęta dla wielu graczy, a nagromadzenie sporej liczby punktów lub przemożenie ciężkiego wyzwania można traktować jako nagrodę samą w sobie.

autor: sinned

Wszelkie znaki towarowe, grafika i nazwy zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych i należą do ich prawowitych właścicieli. Strona ma charakter niekomercyjny.
Materiał chroniony jest prawem autorskim oraz innymi prawami. Fragmenty artykułów mogą być cytowane jedynie za podaniem ich źródła i uprzedzeniu ich autora.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2006-2012 Diablo 3 Poland. Autor layoutu: sinned.