Start > Podstawy > Multiplayer



Seria Diablo swoją długowieczność zawdzięcza przede wszystkim trybowi dla wielu graczy. W kupie wszakże zawsze raźniej wycinać w pień hordy potworów. Trzecia część trylogii wprowadza wiele usprawnień i ułatwień do tego typu zabawy.
Battle.net 2.0
Internetowa platforma Blizzarda to nie jedynie host dla gier; oferuje mnóstwo innych możliwości oraz udogodnień.

Tryb PvP
Wspólne mordowanie demonów ze znajomymi to tylko jedna strona medalu, którym jest multiplayer. Poznaj tę drugą.

Wspólna gra
Dział na forum tymczasowo niedostępny - sprawdź później!

Elementy

Tryb dla wielu graczy, lub też multiplayer, pozwala na wspólną grę w Diablo 3 ze znajomymi. Nad zabawą czuwa nowa wersja Battle.netu, pilnując by nikt nie oszukiwał, a znalezienie i zebranie przyjaciół do gry przebiegało bezproblemowo i szybko. Należy jednak pamiętać o kilku faktach związanych z rozgrywką online w Diablo 3:

Rozmiar drużyny - maksymamalny rozmiar drużyny będzie wynosi cztery osoby, aby nie przeciążać komputerów graczy i przeciwdziałać chaotyczności walki.

Dołączanie do drużyny - po przyłączeniu się do gry, w której już jest inny gracz(e), nowa osoba automatycznie zostanie wcielona do drużyny. Żaden z graczy nie musi w tym kierunku czegokolwiek robić. Eliminuje to różne potencjalne dokuczliwości ze strony niektórych, ale sprawia, że gracz, którego niekoniecznie pożądamy w drużynie, będzie w niej czy tego chcemy czy nie. Ten element nie jest jeszcze sfinalizowany.

Dzielenie się przedmiotami - koniec z kradzieżą przedmiotów, które wypadają na ziemię. Gra sama przydziela kto dostanie jaki przedmiot. Każdy gracz widzi tylko te przedmioty, które wypadły dla niego (co nie oznacza, że np. Barbarzyńca otrzyma przedmiot dla Barbarzyńcy). Dzięki temu rozwiązaniu istnieje pewność, że walka z dystansu, lag czy lekki zwis sprzętu nie pozbawią nikogo przedmiotów. Ponadto, samotne granie wcale nie nagradza większą liczbą przedmiotów.

Walka z innymi graczami - aby doszło do walki między postaciami graczy, obaj muszą się zgodzić na starcie. Zapobiega to atakom z zaskoczenia lub innym mniej sprawiedliwym walkom między graczami. W ten sposób jeden gracz nie będzie w stanie zepsuć innym zabawy z gry. Postaci mogą walczyć ze sobą tylko i wyłącznie na Arenie PvP, która stanowi oddzielny typ gry.

Leczenie kulami życia - po zabiciu potwora czasami zostaje po nim kula życia, która odnawia punkty życia całej drużynie, wystarczy tylko na nią wejść. W ten sposób postaci dystansowe mogą pozostać dalej w tyle, nawet jeśli potrzebują leczenia. Mikstury życia są rzadkie i służą tylko do leczenia w sytuacjach kryzysowych.

Doświadczenie z walki - obojętnie która postać z drużyny zabije potwora, cała ekipa dostaje za niego doświadczenie. Nie można być jednak zbyt daleko od walki, gdyż wtedy doświadczenie za pokonanego wroga ominie gracza.

Współpraca - wiele umiejętności postaci służy jako pomoc dla całej drużyny. Gracze mogą się wspierać np. za pomocą spowalniania czasu, okrzyków i innych umiejętności obszarowych lub działających na wszystkich w drużynie. Współpraca jest kluczowa dla przyjemności z gry i powodzenia w wykonywanych zadaniach.

Przywoływanie graczy - Blizzard planuje wprowadzenie do Diablo 3 sposobu na przeniesienie postaci, które dopiero co dołączyły do gry, z miasta do reszty drużyny bez użycia zwojów miejskiego portalu. Ten element nie jest jeszcze sfinalizowany.

Poza Battle.netem

Tak jak StarCraft 2, Diablo 3 nie posiada opcji grania online/offline poprzez LAN. Jedynym sposobem na granie po Sieci jest Battle.net. Blizzard argumentuje, że takie posunięcie spowodowane było technicznymi rozwiązaniami, które stosowane są tylko na internetowej platformie firmy, oraz przeciwdziałaniem piractwu. Battle.net to nie tylko platforma do wspólnego grania; to również system gromadzenia wszelkiego rodzaju statystyk i osiągnięć gracza oraz miejsce do interakcji ze znajomymi.

Tryb dla jednego gracza również wymaga stałego połączenia internetowego.



autor: sinned

Wszelkie znaki towarowe, grafika i nazwy zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych i należą do ich prawowitych właścicieli. Strona ma charakter niekomercyjny.
Materiał chroniony jest prawem autorskim oraz innymi prawami. Fragmenty artykułów mogą być cytowane jedynie za podaniem ich źródła i uprzedzeniu ich autora.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2006-2012 Diablo 3 Poland. Autor layoutu: sinned.