Start > Podstawy > Ekwipunek



Ekwipunek Diablo 3 to bardzo dynamicznie zmieniający się element gry. Przyjmował w czasie produkcji już mnóstwo form. Można być pewnym tylko jednego - miejsca w plecaku zawsze będzie brakowało, obojętnie jak obszerny by nie był.
Przedmioty
Poznaj wszystkie znane i potwierdzone typy atrakcyjnych przedmiotów, które tylko czekają w grze na odnalezienie.

Pytania i odpowiedzi
Szukasz innych informacji na temat gry? Przeczytaj najczęściej zadawane o Diablo 3 pytania i odpowiedzi na nie.

Dyskusja o Diablo 3
Porozmawiaj o grze w dziale ogólnym Diablo 3 na Forum.

Ogółem

Ekwipunek w Diablo 3 wyświetla, co bohater ma w danym momencie na sobie, co nosi w swoim plecaku i ile posiada sztuk złota. Postaci są w stanie nakładać na siebie:

  • Hełm (głowa)
  • Naramienniki (ramienia)
  • Amulet (szyja)
  • Rękawice (dłonie)
  • Karwasze (przedramienia)
  • Zbroję (tors)
  • Nabiodrek (nogi)
  • Pas (pas)
  • Obuwie (stopy)
  • Pierścienie (palce)
  • Bronie/Tarczę/Relikt (wolna ręka)


Wygląd ikonek przedmiotów i ich reprezentacji w samej grze (gdy nałoży się je na postać) dość różnią się od siebie. W końcu ten sam pancerz mogą nosić wszystkie postaci i każda z nich musi w nim wyglądać choć odrobinę inaczej.

Standardowy rozmiar plecaka to 5 na 8 kratek, przy czym niektóre przedmioty, zwykle oręż i pancerz, zajmują po dwie kratki. Mikstury oraz klejnoty zajmują mniej i grupują się po kilka na jedną kratkę. Brak ksiąg identyfikacji, a same swoje ID grupują się do 20 na kratkę. Ponadto, wystarczy na niezidentyfikowany przedmiot kliknąć prawym przyciskiem i wybrać opcję identyfikacji, aby odkryć jego atrybuty.

Przedmioty związane z zadaniami i przedmioty normalne mają osobne "kieszonki", tak aby głowa jakiegoś demona nie zagracała graczom łupu z walki. Co więcej, rozmiar plecaka będzie można powiększyć, zdobywając w grze dodatkowe worki. Te jednak mają być dość rzadkie.

Co stanowi miłe ułatwienie, przy najechaniu kursorem na przedmiot, który znajduje się w plecaku, ukazuje się również okienko przedstawiające atrybuty przedmiotu, który w danej chwili jest wyekwipowany na postaci na dane miejsce. Przykładowo, gracz jest w stanie porównać obrażenia broni, którą nosi, i broni leżącej w jego plecaku podświetlając kursorem myszki tylko tę ostatnią.

Stara wersja ekwipunku postaci: BlizzCon 2009.
Niemal ostateczna wersja: Gamescom 2010.
Wersja z kostką, kamieniem i kotłem: beta 2011.

Błyskotki

Powyższe rodzaje przedmiotów to nie wszystko, co znajdziemy w naszym ekwipunku. Podczas wczesnych etapów naszej podróży przez Sanktuarium, wykonując zadania, otrzymamy trzy istotne, i od momentu ich zdobycia stałe, elementy inwentarza. Nie zajmują one miejsca w plecaku, wtapiając się w panel ekwipunku. Nie służą do walki, ale i tak w dużej mierze pomagają naszej postaci. Są to:

  • Kostka Nefalemów - pozwala na rozbicie przedmiotów na materiały, które służą do rzemiosła.

  • Kamień Powrotu - teleportuje postać z powrotem do miasta.

  • Kocioł Jordana - pozwala na sprzedaż przedmiotów w terenie, tak jak gdyby obok stał chętny kupiec.


Większy Talizman

Większy Talizman to specjalne miejsce w ekwipunku postaci na przechowywanie przydatnych talizmanów. Talizmany to przedmioty, które dodają punkty do atrybutów postaci lub inaczej usprawniają bohatera. By działały jednak, należy je umiejscowić w wyżej wymienionym większym talizmanie. Ten znajduje się obok samego plecaka, tak że nie zabiera miejsca w ekwipunku. Pojemność większego talizmana zwiększa się wraz z rozwojem postaci i może sięgnąć aż do trzynastu miejsc. Jak na razie pokazane talizmany zajmowały tylko po jednej kratce miejsca, także teoretycznie w większym talizmanie pomieściemy ich aż trzynaście.

Talizmany nie umiejscowione w większym talizmanie nie będą działały dopóki się w nim nie znajdą. Obecnie Blizzard wstrzymał prace nad talizmanem, może wróci on do łask w dodatku do gry.

autor: sinned

Wszelkie znaki towarowe, grafika i nazwy zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych i należą do ich prawowitych właścicieli. Strona ma charakter niekomercyjny.
Materiał chroniony jest prawem autorskim oraz innymi prawami. Fragmenty artykułów mogą być cytowane jedynie za podaniem ich źródła i uprzedzeniu ich autora.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2006-2012 Diablo 3 Poland. Autor layoutu: sinned.